21 Şubat 2017 Salı

Süleyman Özerol

Süleyman Özerol 

1953 yılında Hekimhan’ın Mezirme (şimdiki adı Ballıkaya) köyünde doğdu. İlkokulu köyünde, ortaöğrenimini Akçadağ’da, yükseköğrenimini Eskişehir’de tamamladı.
Aşıklık geleneğinin yaygın olduğu bir bölgede büyümenin de etkisiyle küçük yaşlarda şiirle ilgilenmeye ve bağlama çalmaya başladı.
Özerol, kendi yöresi dışında özellikle Alevi-Bektaşi geleneğindeki eski ve son dönem aşıkları olmak üzere hemen tümünü inceledi. Öğretmen okulunu bitirdikten sonra görev yatığı yerlerde karşılaştığı ve tanıştığı aşıklarla dostluk kurdu. Ağırlıkla etkilendiği aşıklar ise Ekberi (Ali Ekber Gülbaş) ve Birfani (Metin Özer) oldu.
Folklor ve edebiyat çalışmalarını sürdüren Süleyman Özerol Türkiye’nin değişik yerlerinde birçok toplantı ve etkinliğe katıldı.
Süleyman Özeorol’un şiirleri ve araştırmalarından oluşan  "Televizyonu Nasıl Buldum", (1999), "Dirençli Eğitimci Örgütçü Araştırmacı Hasan Nedim Şahhüseyinoğlu" (2009), "Babamın Şiirleri" (2009), "Vayloğ Dede-Yaşamı ve Hakkındaki Anlatımlardan Bazıları" (2012), "Hekimhanlı Ozan Kul Emici-Yaşamı Sanatı Şiirleri" (2013), "Malatyalı Aşık Zeki Yıldırım-Yaşamı Sanatı Şiirleri" (2013), "Bir Deli Rüzgar-Şemsi Belli İle İlgili Yazılar" (2015), "Ah İle Amanı Dağlara Saldık" (2015), "Ters Site-Kalbi Sağda Atanlar" (2015), "Zülfükar Sezen-Yarım Yüzyılı Aşan Sanatından" (2016) ve Hüseyin Şahin ile birlikte hazırladığı "Arguvan Türküleri" (2004) adlı kitapları yayımlandı.

Bahara Kaldı

Sonbahardan kışa düştüm
Özlemim bahara kaldı
Bahar geldi güle düştüm
Özlemim bahara kaldı

Sanki rüzgar idi esti
Selamı sabahı kesti
Sesi içimdeki sesti
Özlemim bahara kaldı

Konuk olur her geceme
Uykum batar düşünceme
Harfler girmiyor heceme
Özlemim bahara kaldı

Özerol’um çeken oldum
Kendi içim yakan oldum
Uzaklardan bakan oldum
Özlemim bahara kaldı

Yaralandı

Bir yaz günü kurduk dost sofrasını
İki bin on üçtü yıl yaralandı
Kadehler dolup da boşaldığında
Bozarmut denilen el yaralandı

Ah ile amanı dağlara saldık
Her söyleyişte bir nefes aldık
Hekimhan Arguvan arada kaldık
Ilgıt ılgıt esen yel yaralandı

Vurduk bağlamanın sarı teline
Sesimizi kattık seher yeline
İçimden ağlarken garip geline
Sesleri getiren tel yaralandı

Anlamadım neden içten akmadı
Başını kaldırıp bir kez bakmadı
Anladım ki Süleyman’ı takmadı
İçimdeki yanan hal yaralandı


Ozanlar Sitesi (Bekir Karadeniz)
http://www.ozanlar.biz/ozerol.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder